Krakel spektakel, kusin vitamin

Så sitter jag i soffan med täppt näsa, ont i halsen och lock för öronen. Knockad av frossa och plågad av ett tungt huvud. Jag hatar att vara sjuk. Det känns dumt att vara hemma från jobbet, men å andra sidan är det lika bra att jag blir frisk så att jag inte jobbar sönder kroppen.

Det går bra på jobbet, vi vårstädar fortfarande. Jag ingick först i ett arbetslag som arbetade ute på Persborg, Augustenborg, Gullviksborg och Nydala i Malmö men har blivit flyttad till Västra hamnen, City och Möllan där de behövde förstärkning. Ghetto vs. rikemansnäste.

Kan inte bestämma mig för vad som är värst, missbrukare som planerar att stjäla ur firmabilen eller de rika som inte kan dricka sitt kaffe i eftermiddagssolen eftersom att jag stör med maskinerna. Kan säga som så att jag blir mer irriterad på de sistnämnda, med en annans jobb hade de inte kunnat sitta på takbalkongen och dricka kaffe kvart i två en vardag.

I trädgården går det finfint, vi har börjat med ombyggnad av trädgården. Jag har även börjat förkultivera en hel del, det är svårt när man inte har så mycket plats bara. Lite bilder på spektaklet:
 
 


 
 



Ha det gott, vi hörs snart igen.

Inga kommentarer: