Fyrkantig uppdatering

Godafton kära läsare. Jag måste härmed meddela att jag har blivit fyrkantig i huvudet. Sitter jag inte på Securitas och trycker på knappsatser (som självklart är fyrkantiga) sitter jag och söker trädgårdsjobb från platsbanken (datorn är fyrkantig). Jag letar efter jobb överallt där jag kan hitta dem. Häromdagen nosade jag rätt på att botaniska trädgården i Lund behöver personal till sin trädgårdsbutik på helgerna. Visserligen är det ideellt arbete, men jag känner att varje chans jag kan få att arbeta med trädgård är guld värd. Så förmodligen kommer jag jobba där några timmar per helg framöver. Erfarenhet, här kommer jag.

Surkålen som jag satte i slutet av december är färdig, den blev mycket god. Så, imorgon är det dags att sätta en ny sats. Gott, gott, gott. Kul, kul, kul.
Jag har fått mamma att börja baka bröd, värst vad intressen kan sprida sig. Idag bakade hon 4 bröd. Inatt är det min tur, tänkte baka långjäst bröd över natten.
Snart kommer ett nytt inlägg gällande min guide till ekologisk odling. Den kommer att handla om hur man planerar sina sådder. Det är egentligen inget svårt, det gäller bara att planera.
Till nästa gång vi hörs, ha det gott!

Inga kommentarer: